söndag 12 april 2009

Påsksöndag...

Vi vart bjudna på påskmiddag hos släkten i stugan.
Gubben stannade hemma på grund av ett elakt, ont knä.
Jag for. Hade väldigt trevligt och åt mycket gott. Ägg, lax och sill.
Stannade tills jag blev trött vid nio på kvällen.
Gubben hade redan lagt sig när jag kom hem.
Det blev en lugn och fridfull kväll.
Syrran skickade med mig ett smakprov på en glasklar smörkolalikör. Den var jättegod faxist.
Tack syster! Så gick jag för att hämta min vinslatt....och....ja, den var spårlöst försvunnen!
Hoppas herrn tyckte den smakade?
Nåväl, så lite som det var kvar så bjuder jag gärna på det till desperados.

Nu åkte desperadon för att köpa bregott. Tänk, det är tredje bregottpaketet nu under påsk. Tredje paketet sen skärtorsdan. och då är de tinte de små paketen nej, 600 gram är det jag talar om. Det blir....1800 gram bregott. Uääääh....

Solen tittar äntligen fram. Nu får ni ursäkta mig, det är dags att ta sig utomhus, se solen och få frisk luft!

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Kukkeliku.
Vad synd att knät är ont inte kul.Tur att det fanns en slatt hemma så att det gjorde mindre ont.
Bra att du fick äta gott och rå om dig själv en stund.
Smörkolalikör låter festligt.Vad heter den?

Destiny sa...

Jag vet inte. hon hällde en halv dl ungefär i en rom-glasburk. Jag har inte själva flaskan. Antagligen köpte de den på sin sista utlandsresa..den var söt men inte sliskigt jättesöt.