fredag 10 april 2009

Fick besök

av våra söta grannar.
De kom med lite godis till arma sockerfattiga mig.
Gubben i soffan hade skrutit om min jättedator.
De kom för att se den. Pinsamt.
Min är en 15 tummare.
De har en 17....

Tidigare idag kom grannbarnen över,
med egenhändigt inslaget paket.
De såg ut som tripp,trapp,trull.
I kill-format. Johannes, Jeppe och Jakob.
Paketet innehöll en hoptejpad julkula.
I kulan var en liten söt påskhälsning.
De fick godis och troppade av hemåt.
Sötungar!

Hm, jag har hällt opp en liten vinslatt
och blandat den med bubbelvatten.
Har inte druckit den än.
Ställer in den i kylskåpet.
Känner inte alls för att dricka.
Även om det bara är pyttelite.

Det är en låååång långfredag idag.......

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ja idag är det ju påsklördag men hoppas att du han dfricka upp din lilla skvätt innan gibben i soffan han ta den.
Igår var vi bjudna på middag jag fick ingen mat.fast värdinnan svärmor vet att jag bara äter soppa.De andra såg ut att äta gott.Kul då barnen kommer Till er.Här är inte nå kul alls.själv som vanligt.